Janne in action vid kvalmatchen till Allsvenskan

Årsmöte 2020

21 JAN 2020 17:22
Välkommen till årsmötet tis 18 februari 18.30 i Sessionssalen, Centrumhuset.
  • Uppdaterad: 21 JAN 2020 17:22

Götene idrottshistoriska sällskap håller sitt årsmöte i Sessionssalen, Centrumhuset, Götene, tisdagen den 18 februari.

Sällskapet bildades i februari 2019 och är ett av närmare 20 idrottshistoriska sällskap i Västergötland.
(Se Verksamhetsberättelse här)

Under det gångna året har man arrangerat idrottscaféer samt en så kallad Ljugarbänk. Båda sakerna fortsätter förstås under våren i år men det senare har döpts om till det måhända lite mer rumsrena Sportbänk.

I samband med årsmötet kommer den tidigare fotbollsmålvakten Janne Åberg, Skövde, att berätta om sin karriär. Åberg ingick i det klassiska Skövde AIK-lag som 1970 kvalade till allsvenskan och var mycket nära att gå upp i den högsta serien. Vid kvalmatchen mot IFK Luleå var det över 13 000 åskådare på Södermalm i Skövde, en idag närmast ofattbar publiksiffra.

-Janne är en mycket god berättare och han kommer alldeles säkert att delge ett och annat spännande från det allsvenska kvalet, där även Sandvikens IF och Landskrona BoIS deltog, hälsar Fredrik Larsson som är ordförande i Götene idrottshistoriska sällskap.

Sällskapet ordnar Sportbänk vid ett tillfälle i februari, mars och april. Efter årsmötet blir nästa idrottscafé i mars då OS-cyklisten Jan-Åke Ek från Skara ska berätta om sina minnen från bland annat deltagandet i sommar-OS i Mexiko City1968.

Skribent: Janne Åberg
Epost: This is a mailto link

Välkommen som medlem i vårt nystartade sällskap.
Som medlem, förutom den
trevliga gemenskapen,
får du fyra nr per år av den fina WI-tidningen.
Medlemsavgiften 100 kr
betalas
via kassören
Bengt. G Nilssons
Swishnummer 070- 209 20 86.
Vid evenuella frågor hänvisas till styrelsen.

Besök sedan 190621

Postadress: